The Great Reconquista

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca

Selepas berlaku peristiwa 01/11/2010 aku masih dalam kesunyian
yela.....cucu derhaka katakan....
tetapi benda yang dah lepas tak boleh berulang lagi
kita mulakan kehidupan yang baru 
'Ambil yang jernih,Buang yang Keruh'

dah lama aku tak update blog nie
aku rasa lega pabila aku menaip sesuatu didalam blog nie
tetapi aku memerlukan tajuk yang baru
dan aku meletakkan 'The Great Reconquista'

Ramai orang tak tahu apa yang dimaksudkan dengan reconquista
dalam bahasa Sepanyol,'Reconquista' bermaksud menakhluk semula atau menawan semula
terdapat juga peristiwa yang dipanggil reconquista di Sepanyol
ingin mengetahuinya sila klik disini

Jangan kamu semua memikirkan ia berkaitan dengan unsur-unsur kristianiti
tetapi saya mengambil istilah itu sahaja
Aku tertarik dengan istilah itu kerana ia berkaitan dengan kisah hidup aku
bagi aku,reconquista adalah satu karma dalam kehidupan
perkara yang berlaku pasti akan berulang kembali
something like deejavu
(Berspeaking plak aku nie)
  
Reconquista juga adalah satu permulaan yang baru dalam kehidupan aku
'Menawan semula' perkara yang lepas dan mengubahnya kepada yang lebih baik pada masa depan
bagi semua,hidup tiada erti kalau tiada manis dan pahit
Manis yang kita rasa,Pahit yang kita buang

'The Great Reconquista'

Banners