Sem One until Sem Two

Assalamualaikum dan salam to all Malaysian

Bersyukur ke hadrat Illahi kita masih bernyawa dan mampu membuat post utk dijadikan sebagai satu panduan hidup dan iktibar kepada para kaki baca blog....

Di sini bermula kisah ketika aku blaja pada semester pertama.......
Waaaaa.........aku sangka blaja susah sgt la sampai pecah kepala otak tp ada gak kawan - kawan kolej frust menonggeng.....(apekehal diorang plak kn?)

First start with Malaysian Studies........
aku ingat blaja fonetik ke morfologi ke patologi ker(patologi?What the hell?)
mula2 aku dh rasa cam susah gak nk study bende alah nie tapi skali aku tgk........
laaaaaaaaa.......same jer tyme aku study sejarah sekolah menengah dulu......
cerita pasal sejarah melayu......perlembagaan dan kerajaan.....
mmg very boring(dh mmg,very lg)...asal masuk MS jer mesti tido(bukan aku)
tapi yg pelik pasal lecturer nie die bkn nk mengajar MS tp citer pasal kisah hidup die.....leh plak kait ngan PM and orang kenamaan....kadang - kadang menyampah gak tp x bleh salahkn lecturer kn.....kalo die asyik ajar jer mmg aku pun pengsan.....Tp Alhamdulillah aku leh score subjek MS...


Second is English
Just the basic english....tp kadang2 grammar die agak detail la dan kadang - kadang memeningkan kepala..yela past perfect la...past simple la...present simple la....present future simple dimple la.....macam2.....tp yg nie aku suke sgt pasal lecturer 2 mmg best la......membe2 lain study english cam nk pecah kepala otak diorang pasal assignment.....diorang kene wat assignment sampai enam assignment dan satu presentation....lepas 2 plak kene tulis ngan tangan....xleh typing plak 2.....tp lecturer aku mmg best.....assignment satu jer plus presentation.....sampai ke final exam aku still leh score...Alhamdulillah

Third is PC Competency
aku x paham nape sume course kene amik subjek nie....tp aku rsa mmg sesuai la pasal bende nie agak penting sekarang dalam kehidupan.....hidup serba moden.....hidup bergaya dan style~~~~
subjek nie mmg senang bg sape2 pandai dalam bab2 pengkomputeran nie.....tp subjek nie just blaja basic dan kegunaan microsoft office...memandangkan subjek nie xder final exam kene wat final projek....tyme 2 kitorang wat KAW2......dan Alhamdulillah aku dapat score yg terbaik....


Bla Bla Bla Bla........Pose.......Final Exam.....Subject Registration......Hari Raya AidilFitri(jumpe awek aku...heheheehe)......Semester 2.....

dh masuk semester kedua nie mmg mencabar la.......subjek pun leh tahan gak.....tapi still aku sedih......RAMBUT AKU HILANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Start semester dua kene pakai formal....baju putih seluar hitam n kasut hitam dan rambut kene smart......aku ingat leh la aku simpan sampai bulan 12 kn....leh aku ikat rambut 2....japan style kn....tp 2 la pasal...kene ptong...adoiiiiiiii kadang - kadang bende yang kite rancang nie x menjadi tetapi ada hikmah sebaliknya.....

So sampai sekarang aku blaja dalam semester kedua.....tapi harap - harap korang amik nie sebagai pengajaran utk korang sume....

(Afro Says : AKU XNK POTONG RAMBUT!!!!AKU XNK POTONG RAMBUT!!!!)