Afro n The Foreigners

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera kepada sume para kaki baca blog

Hari nie aku nk berkongsi pengalaman ngan korang pasal apa yang berlaku pada hari nie
Seumur hidup aku x penah ader sorang kawan dari luar negara but this happens today.....
bermula dari kelas Introduction In Hospitality and Tourism Industry....pukul 10.45

time 2 kitorang wat exercise...tiba2 datang dua budak baru dari luar negara.....lelaki dan perempuan
lelaki nie nama Malik Muhammad Bilal...berasal dari Pakistan dan sorang lagi bernama Sara(aku x ingat nama terakhir pasal panjang dan berbelit-belit) berasal dari Spain....

then kitorang wat keje masing2......lecturer plak sibuk explain kt budak baru nie pasal introduction subjek nie......then lecturer panggil aku sruh memperkenalkan diri....mentang2 aku ketua kelas 2 kene kenalkan diri....then aku explain everything kt diorang pasal subjek nie...tentang assignment dan bende2 lain la......then satu hari aku punye assistant mintak tolong aku sruh guide diorang gi cari kedai buku terdekat utk beli dictionary.....yela foreigner kn...mula2 aku x ikhlas sgt nk tolong kn tp memandangkan aku nie hero dalam citer nie so aku tolong (sebenarnye aku kesian ngan assistant aku.....mane la tau kot2 ape2 terjadi kt die...huh....hero lagi).......first aku berbual ngan Malik....well die nie mmg byk bertanya.....tp bagus la utk foreigner yang baru dtg ke Malaysia nie....yang si Sara nie mmg kelam kabut punye orang....cepat panik....tp still kitorang leh calm minah nie....

kami berbual2 dengan Malik.....kalo aku bese la....politik...sosial....budaya diorang kn....aku nk tau gak serba sedikit.....walaupun kita tau dari berita televisyen tapi kadang berita nie teruk gak bg infomasi exspecially TV3...but ape yang Malik ceritakan berlainan dari apa yang ada dalam berita...so aku tolong diorang beli dictionary then kitorang makan dalam kul 12 di SOGO...actually aku kene jumpe kawan aku kt Eon Bank dalam pukul 12 tapi aku saje je lambatkan mase nk gi....sebab bagi aku tolong membe lagi besar pahala dari jumpe kawan-kawan.....

actually aku terharu apabila Malik cakap "Do you want to my friend?"
amboi......aku terima seikhlasnya yang die nie kawan aku......yela aku dh jumpe foreigner friend yang pertama.....bagi aku ni permulaan yang bagus kerana kite leh improve our communication dalam english......dan setakat ini saja bende yang aku kongsikan pada hari nie

(Afro Says : hahahahaha....aku nk gi USA one day.....Naughty America)