Afro and BFF

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada sume para kaki baca blog

Hari nie banyak jugak aku nk share ngan korang....
rasanya ini pertama kali aku berkongsi pengalaman yang semanis madu kepada korang....
KENAPA???

maybe aku rasa ini pertama kali dihargai dalam persahabatan....
korang pernah rasa x bende yang aku rasa sekarang?kebanyakan orang dapat merasai bende yang aku rasa sekarang nie...

Korang sume tau kn ape 2 BFF?mesti korang sume ade BFF masing2.....
Tp ape perasaan korang terhadap BFF nie?kalo lelaki yang BFFnye pompuan aku rasa 70% la korang buang B dan F tukar pada G , maka jadilah GF..Hahahaha just kidding

Ini aku nk citer pasal BFF aku..tp aku rasa BFFFFFFFFFFFFAE (Best Friend Forever 12X And Ever)..

Berlaku di suatu masa dulu(cam lama sangat) , aku masuk kelas dan actually aku terlewat sikit tapi nasib la lecturer x sampai..kirenye aku selamat hari raya la kn , mana xnye kalo lambat aku kene nyanyi depan membe2 kot , dhla sore x sedap nk nyanyi2 plak , CAZZO 

then lecturer sampai dan belajar seperti biasa , dan masa short break aku ckp kt membe2 aku pasal email tentang format assignment individual dan group...n aku sruh la assistant aku nie .... namanya F (aku xnk bagitau nama sebenar pasal berkaitan dgn hal peribadi) then si F mintak la no tepon aku...

kemudiannya F nie msej la aku pasal subjek yg kitorang blaja . . . kadang2 F ni tepon aku . . . so aku layan la cam pompuan lain (kalo membe2 pompuan kenal aku tau la camner aku layan diorang) . . .
then kemudian msej la bende2 lain . . . then aku suruh la die add Facebook aku . . . then die add la aku kn . . . TAPI...............................

die msej aku . . .
"Afro . . . aku rasa serba salah la nk berkawan ngan ko"
"Apsal plak?"
"Yela . . . aku xnk la awek ko serba salah pasal aku nie . . . aku baru niat nk jdkan ko BFFAE aku"

aku terkejut!!!!?amboi die nie......BUT

"Ko jgn risau k asalkan niat ko 2 ikhlas"
"Mmg aku ikhlas nk berkawan ngan ko"
"Good . . . anyway . . . thanks"
"But before that . . . nnti aku bgtau awek aku pasal ko"

so disitu la aku mula akrab ngan F nie.......
die panggil aku pakcik ( yela aku nie tua la jgak......21 tahun kn)
aku x kisah pun . . . anyway this is the way of close friendship

Then aku mula la bgtau awek aku dan die respons
"Aby . . . aby jgn main2 ngan syg . . . syg xnk kehilangan aby lg"
"Syg . . . niat F 2 baik . . . syg jgn la jeles k"
"Syg jeles kerana Syg terlalu syg ngan aby dan x mau kehilangan aby lg"
"Aby pun syg jugak kt Syg tp jgn risau ok?"

mula2 mmg awek aku x setuju . . . takut aku curang . . . anytime aku nk cerita pasal F die mesti jeles . . . aku faham die jeles pasal BFF aku pompuan . . . awek mane yang x jeles kalo pakwe berkawan ngan pompuan lain . . . pasal 2 la aku sayang ngan awek aku nie....

disitu la kitorang mula rapat . . . kalo aku ada masalah aku citer kt die . . . sama la kalo die ada masalah . . . so sehingga sekarang aku masih rapat ngan F nie . . . and aku terkejut ngan F nie bile aku ty date of birth die . . . same ngan aku wei . . . but actually aku x notice pun pasal tarikh besday die sampai la masa awek aku spy kt facebook F nie . . . time 2 aku terkejut . . .x sangka aku dpt BFF yang sama tarikh lahir ngan aku . . .

Dan sampai disini saja pengalaman aku utk dikongsi bersama korang . . .  sentiasa menghargai kawan dikala susah mahupun senang . . . semoga Allah SWT memberi ganjaran kepada orang yang menghargai persahabatan seperti Rasulullah SAW menghargai sahabat - sahabatnya....AMIN

(Afro Says : mintak2 jangan la buang B dan F tukar pada G jadi GF . . . Seram nih!!!!)