A Very Long Time~~~~~~~~

Assalamualaikum

Dh lama aku x post blog nie..hampir 2 tahun aku x post kt blog nie...
Macam - macam bende aku nk share kt korang...x kire la manis ke pahit ke tawar ke asalkan dpt cuit hati pembaca - pembaca blog nie......
hampir 2 tahun~~~~banyak perkara penah aku lalui sepanjang tahun itu...pengalaman - pengalaman yg aku penah lalui membuat kite semakin matang dalam kehidupan seharian....

Mula - mula sekali first time aku sampai KL.....walaupun aku byk kali gi KL tp x penah merasa kehidupan sebenar di bandar metropolitan ini....aku meminta tolong kawan aku utk cari rumah sewa palling murah di KL....kebetulan kawan aku tgh mencari rumah sewa paling murah tetapi alhamdulillah kami sudah duduk di rumah sewa dengan bayaran RM40 satu kepala tidak termasuk kos overhed.....

Perjalananku masih jauh...dalam kehidupan di bandar metropolitan ini....'Survival' itu penting utk mneruskan kehidupan di sana.....walaupun keluarga memberi duit elaun bulanan tetapi elaun itu masih tidak mencukupi....tetapi itulah dipanggil berdikari...

Tujuan aku tinggal di sana adalah kerana aku ingin melangkah semula ke menara gading....Aku telah banyak kali mengecewakan keluarga dan aku tidak sesekali tidak akan gagal....tetapi gagal itu kita perlu ambil sebagai iktibar....aku menyambung pengajianku di Kuala Lumpur Metropolitan University College di tengah - tengah bandar KL...aku mengambil dalam bidang seni kulinari....hehehehe....memasak adalah profile aku sekarang....sebab memasak is something yang unik....hiasan, rasa, bahan, skill dan bau yang dapat menghasilkan seni yang baru...

Pertama kali aku pergi ke kolej......sesat sehingga Dewan Parlimen(Amboi, jauh menyimpang....)tp nk wat camner kn?orang kampung la katakan tp aku tetap mencari sehingga jumpa...pergi orientasi dan disitu aku mula start mengenali rakan - rakan yang baru...but the fasilitator is totally SUCKS except few yang boleh blah la.....hahahaha....walaupun senior kn tp tgk umur dulu sebelum nk maki2 orang kn?hahaha

Pada Hari ini aku masih lagi berada di KLMU....terlalu banyak kehidupan yang aku nk share....

(Afro Says : sorry la ayat tunggang langgang....hope korang sume paham k)