Point of View

Assalamualaikum kepada kaki baca blogger

Point of View..........that's the interesting title
agak - agak aku nk share ape kt korang yek?
Bermula satu kisah dimana aku mula belajar di sebuah kolej yang bernama KLMU

macam - macam jenis manusia aku jumpa di kolej aku nie.....
walaupun dh byk aku jumpe jenis - jenis manusia tetapi ini setakat pandangan aku aje
kolej swasta besenye utk orang kaya - kaya macam I (eeeuuuuuwwww!!!!kaya la sgt) and orang - orang yang cerdik pandai...kononnye...tp ader gak orang kampung gi masuk kolej swasta cam aku nie haa.....tapi kebiasaannye orang kaya nie dress up cam mat saleh la....kalo yang bertudung 2 macam mat salehah la plak....haha...tapi kadang aku tengok orang kampung yang terlebih - lebih dressup....seriously...ramai sgt aku tgk orang camtu...2 x kisah la pasal 2 adalah style masing2....

nie citer pasal perangai manusia nie....aku bkn baik sgt la tp setakat pandangan aku byk sgt perkara negatif sepanjang aku di kolej...dan paling best ader group2 2.....ader yang GAY la, Lessy la, macam - macam la....tp Alhamdulillah ada jugak jenis perempuan melayu terakhir....yela perempuan bertudung, sopan santun, cakap pun lembut....kalo dapat pompuan camtu mmg bagus jd calon isteri...hahaha...tp 2 pandangan luaran aje tp dalaman hanya Allah saja yang tau isi hati manusia....yela kadang kite lihat nmpak pompuan camtu trus nk adjust kn bg yg lelaki la....tp tyme dh berkawan baru la tu baik buruk orang itu.....

Dapat pula seorang lelaki nie.....mmg best....alim la lbih kurang.....tp kadang - kadang jenis camnie aku suke......leh share info - info kn.....tp satu jer prob....terlalu direct berdakwah ngan orang lain....aku bkn x suke la kn.....perkara camtu mmg bagus tp kte kene pandai dalam berdakwah nie....dalam pergaulan ada masa yang sesuai utk selit unsur dakwah dalam pergaulan....harap - harap lelaki 2 pandai berfikir sebelum melakukan sesuatu.....

tp yang nie paling aku x brape suke.....perempuan yang memperlekehkan hukum agama....why aku ckp camtu?pasal ramai masih memandang ringan terhadap hukum agama....xkn aku nk ckp kn tkut ada orang terasa kn?tapi terus terang la kn aku lg suke bergaul dengan perempuan yang seksi dari bergaul ngan pompuan jenis camtu.....

Alhamdulillah setakat nie aku tiada masalah dalam pergaulan.....aku masih on pada sume jenis manusia nie.....dan harap - harap aku jauhi diriku dari maksiat yang hina

(Afro Says : this is just my point of view..tiada kena mengena dengan yang hidup atau yang mati)