Afro's : Suggestions and Piece of Life

Assalamualaikum dan salam malaysian kepada para kaki blog . . .

So hari nie aku nk mintak suggestion dari korang sume la kn sebelum tahun baru nie pendapat, cadangan dan perubahan yang anda pkir sesuai untuk aku dan korang sume la . . .

Blog yang aku wat nie adalah satu cebisan kehidupan aku dari aku kecik sampai la sekarang tapi bkn sume aku ceritakan pada korang . . . blog ni jugak merupakan satu pengalaman untuk aku dan korang yang membaca dan kadang2 berkongsi pengalaman kepada orang lain dapat menjadikan diri kita matang dalam kehidupan . . . apa yang baik pada diri aku ni adalah datang dari Allah SWT dan apa yang jahat adalah datang dari diri kita sendiri . . sometimes kita tidak sedar akan perubahan masa yang kita lalui . . . kemungkinan esok lusa kita tiada dalam dunia nie . . . .

hari ni aku nk cerita serba sedikit pasal diri aku nie . . . nama 2 korang baca sendiri kt profile blog 2 . . . aku nie macam orang gipsi masa kecik . . asyik pindah randah jer pasal family aku keje estet . . mmg kene tukar tempat keje . . . aku adalah anak jati Pahang tapi masa kecik aku pindah ke Perak . 12 tahun aku hidup kt sana . . masa kecik2 dulu aku seorang yang cewek . . terlalu baran . . masa kecik jgak aku dh ader asma . . tp pada zaman 2 jugak aku seorang yg buta agama . . baca jawi x reti . . . baca Al-Quran tergagap2 . . tp Allah telah bg hidayah kepada aku dan juga family aku . . tp setiap manusia mesti ada perubahan walaupun kita sendiri x nampak . . dlm masa 12 tahun aku telah diajar menjahanam komputer . .  means main game la . . then dari kecik aku pandai melukis . . tp belajar . . . hmmmmmmmm . . mmg aku malas . . aku xnk citer panjang2 nnti korang bosan baca blog aku nie

Hobi n Perangai aku . . . setiap orang mesti ada hobi tapi aku nie hobi bertukar2 . . mula2 aku melukis . . kalo bosan sgt aku menulis . . kadang2 aku melalak sorang dlm umah . . . kadang aku kumpul komik . . tapi ada hobi yang aku xkn ubah . . MAIN GAME AND INTERNET . . kalo perangai aku nie simple jer . . banyak cakap n panas baran . . aku nie semua bende aku leh masuk . . means isu2 yg korang ckp la . . kadang2 gosip pun aku leh masuk . . .mengalahkan pompuan . . . kalo korang wat sembang dan duduk di kedai kopi confirm aku masuk dan kalo bercakap ngan aku mmg berjam2 la . . aku ni kadang2 mulut celupar skit . . tapi kalo korang dh kenakan aku mmg aku balas balik tapi dengan cara psychology la . . aku leh wat orang lelaki(LELAKI) 2 menangis . . . tapi setiap manusia ada tahap kesabaran even Nabi dan Rasul sendiri pun ada tahap kesabarannya sendiri . . aku ni plak jenis kebudakan . . bkn ape kadang2 terlebih matang nie ada tahapnya . .bg aku hidup kalo x happy xder makna . .

kalo bab pompuan . . hmmm kadang2 aku malas nk citer bende2 lepas nie tp aku share jgak ngan korang . . kalo membe2 pompuan nie aku layan sama je ngan laki . . . tapi kalo aku tgk pompuan yg aku rasa sesuai mmg aku lemah lembut la . . (kepada membe2 pompuan, jgn marah ye atas layan aku kepada kamu) . . aku nie kalo dh ada couple nie mmg aku setia . . . xder la niat aku nk pasang dua ke tiga ker . . even aku ada niat nk kawin dua tapi x bermakna aku nk couple dua . . azam tahun 2011 pun aku nk couple dua orang sekaligus tp xleh la . . karang dua2 x dapat . . tapi selama aku bercouple nie mmg x lame . . paling cepat seminggu . . ntah maybe nie adalah kesilapan aku sendiri . . nk salah EX2 yg lepas pun xgune gak . . tapi sekarang nie aku rasa bersyukur sangat pasal aku ada awek yg aku idamkan selama nie . .

Aku rasa setakat nie jela yg aku dapat share untuk korang . . . anggap la nie adalah satu pengalaman untuk korang untuk teruskan hidup . . .



(Afro Says : hope korang enjoy . . )