2012 : Afro's New Chapter

Assalamualaikum WBT


Dah lama aku x berblogging . . . . kadang - kadang kita menyepi bukan kerana kebuntuan idea tetapi sibuk dalam rutin harian walaupun pada waktu cuti

Hari ini aku nak cerita sikit apa visi dan misi aku pada tahun 2012 . . .
Aku mengharap sangat kalau tahun ini adalah tahun yang bermakna buat aku dan orang di sekeliling aku . . .
At the same time awal tahun ini adalah hari cuti semester aku . . tapi aku x balik kampung pun . . pasal apa ya???
First, aku bosan duduk kat Gemas tu . . . bukan ada apa pun . . nak lepak pun susah . . asyik kerja kerja dan kerja . . . better aku duduk kat KL, berlaman sosial, bermain permainan video, dan boleh buat sesuka hati . . hahahaha . .

Kalau diikutkan awal tahun ini adalah tahun yang paling manis dalam hidup aku . . sepatutnya aku ada hari ulangtahun aku dan kekasih tapi masing - masing sibuk . . kekasih praktikal kat Melaka . . . aku pula sedang menikmati cuti semester . . . tapi aku rasa sedih sangat kerana tidak dapat berhubung seperti biasa . . nak topup pun tak ada duit, nak tunggu dia online memang tak dapat la pasal dia kerja . . . terasa rindu sangat kat dia . . . lepas raya Cina nanti aku nk beri satu hadiah yang istimewa untuk dia kerana salah dan silap aku sepanjang aku mencurah kasih padanya . . .

Dan aku pun tak sangka aku masih kekal bersama dengan dia . . . SETAHUN sudah berlalu dan itu adalah waktu paling panjang aku bersama dengannya sepanjang hidup aku . . . semoga akan berkekalan hingga akhir hayat . .

Aku pun tidak tahu nak bercerita apa yang aku alami selama tahun 2011 . . . pengalaman manis, pahit, payau, kelat, pedas semua ada la rasa sepanjang tahun 2011 . . tapi itulah satu norma kehidupan kita . . Allah SWT telah menunjukkan arah tujuan kita untuk menilai , perbaiki , dan melihat perkara - perkara disekeliling kita . .

Walaupun aku masih mempunyai ramai musuh tetapi aku tetap mempunyai ramai kawan baru . . . Aku tidak kisah kalau mereka benci dengan personaliti aku, perangai, tingkah laku dan perkara yang membuatkan mereka sakit hati . . tetapi biarlah mereka menilai sendiri baik dan jahat seorang manusia itu . . kalau mereka menilai lebih mendalam baru mereka tahu perkara disebaliknya . .

Aku masih lagi tidak suka dengan seorang wanita ini . . sampai sekarang walaupun dia sudah berapa kali nak  minta maaf pada aku tetapi aku masih keras tidak memaafkan dia . . hati aku bukan setakat keras tetapi bersalutkan titanium 15cm lagi . . . still aku maafkan si dia lagi ???? Sorry to say guys but I'm never forgive her for what she done to me . . Like the Old says "History was written by motherfucking victor"

Adakah salah jikalau aku tidak memaafkan dia ???
Dan kalau salah ada aku kisah ????

Hanya Allah saja yang tahu . .
aku tidak bercerita perakara yang pahit kerana aku nak hendak bercerita perakara yang manis tapi sekarang tidak lagi . . . anggap cerita ini sebagai satu iktibar buat kita untuk meneruskan kehidupan . .

(Afro : sorry lambat wish but happy belated new year)