Afro's Mangas and Animes

Assalamualaikum pada para bloggers semua . . .

hari aku nk share something kt korang pasal hobby aku . . .
hobby aku banyak . main internet . video games . baca manga (komik jepun) . dan yang latest hobby aku adalah jadi collector . tp kos byk ma so kene kurangkan skit la . 

So aku nk citer detail pasal one of my favourite hobby . baca manga dan tengok anime
dari kecik lagi aku minat bende alah nie . tp sebelum aku menjinakkan diri dlm anime aku tengok siri super sentai ??? korang tau x ape super sentai 2 . . . senang citer korang penah dengar Gaban a.k.a Gavan or Power Rangers dan yang terbaik Kamen Rider . Dulu aku byk simpan koleksi2 Kamen Rider tp sekarang dh kene bakar pasal bapak aku ckp mase kecik2 . "ko 2 dh masuk skolah agama kene la tinggalkan bende2 camtu, nnti x tertanggung dosa ko" . betul jugak ckp bapak aku tp disebabkan aku ni anak bapak so kene ikut perintah .

Same as baca manga dan tengok anime nie . Dulu masa aku kecik famous ngan majalah kreko sampai sekarang, Rockman yang dulu sampai sekarang la favourite aku tp sekarang aku dh xder koleksi . cam bese la arahan bapak aku kn . So mase 2 bertambah bosan sehinggalah berkembang era Streamyx . ada online manga so xder la aku membazir2 beli majalah kn ??? anyway aku ni kedekut gak . pikir dua kali sebelum beli sesuatu.

Tp budak zaman sekarang lebih suka manga yang penuh dengan khayalan, aksi2, fantasi daripada manga yang berunsurkan ilmiah . ILMIAH????? ada ke manga macam 2??? itulah masyarakat yang terlepas pandang perkara yang mereka katakan "TIADA MASA DEPAN"

Actually ada banyak manga dan anime yang berkaitan ngan ilmiah ni . Aku bagi korang sedikit info la pasal manga yang pernah aku baca nie :-

Addicted To Curry : ni salah satu manga favourite aku . citer ni mengisahkan tentang seorang lelaki yang ketagih dengan rempah ratus dan kari dan amat pakar dalam masakan berkaitan dengan kari . Apa yang menarik disini korang bleh amik resepi kari selepas korang baca manga ni . . (khas untuk orang yang suka dengan kari) dan lagi satu ada resepi untuk sambal telur dari Malaysia . Heee~~~~






Bambino !! : Ini jugak manga yang berkaitan ngan masakan . Mengisahkan tentang seorang lelaki yang ingin membuka restoran sendiri dan terkenal di Jepun . Dia terpaksa mengharungi dugaan untuk menjadi Chef yang terhebat . Berkawan dengan yakuza, bertemu dengan bermacam ragam customer dan bertanding untuk keluarga Mafia!!! (Disebabkan aku amik Seni Kulinari memang aku kene baca la manga ni)





Yakitate!!Ja - pan : Setiap negara mempunyai roti yang tersendiri tetapi tidak di Jepun. Dengan Impian seorang lelaki untuk mencipta roti buatan Jepun yang tersendiri . dia terpaksa mengharungi pelbagai dugaan untuk mengejar impiannya .
apa yang menarik kt sini adalah cara - cara saintifik untuk membuat roti yang berkualiti but jangan amik 100% . nnti korang baca korang paham la yek (Tok Guru dia rambut sama ngan aku .AFRO)





Historie : Kisah penuh dengan sejarah . Mengisahkan tentang seorang lelaki yang suatu hari nanti akan menjadi pegawai peribadi kepada Penakhluk Dunia Alexander the Great . Dalam manga nin dia akan menceritakan dan merekod sejarah hidupnya dari ayah Alexander sehingga kepada kematian Alexander itu sendiri.







So setakat ini jela aku leh share kt korang tapi sebenarnya banyak lagi manga2 seperti 2 . . . .
but remember . . Knowledge is Everywhere

(Afro Says : Ilmu datang dari mana - mana jer )