Afro's : How To Be A Gentleman

assalamualaikum dan very good morning kepada sume para bloggers

Dengan hening pagi ni aku nk share skit la
tajuknya "how to be a gentleman"

gentleman . . banyak orang pkir gentleman 2 ape . . especially orang pompuan la .
nape la aku nk share bende camni?? psal ada something berlaku malam semalam
ceritanya begini . . .

bermula al - kisah seorang lelaki ini yang sedang khusyuk mendengar ajaran dari lecturer dalam kuliah
(padahal satu bende pun x masuk dalam kepala otak) dan ada seorang kawan dia bertanya

"afro , ko perasan x minah 2?"
"pompuan mane?"
"pompuan dok baris ngan aku yang dok sebelah lelaki 2?"
"aku perasan, nape plak?"
"die senyum kt aku la"
"??????ok . . . . . . "
"aku nk mintak no tepon die la afro, ko leh tlg mintakkan?"
"ko laki gentleman la skit"
"please la afro . . boleh x?"
"bro, kalo ko gentleman ko mintak no dari dia sendiri, bkn orang tgh"

so kawannya 2 tunggu kt  luar kelas kononnya kalo pompuan 2 lalu dekat dia la . .
lelaki 2 plak pkir "daripada ko tunggu camtu baik aku berkenalan dulu . . "
ko lelaki 2 dekatkan diri dengan dia dan cuba la berkenalan

aku xnk citer la panjang2 . . selepas 2 lelaki kenal2 ngan pompuan 2 . . .
agak2 pompuan 2 bg no tepon dia????

buang tebiat ape pompuan 2 nk bg no tepon pada orang yg baru kenal??
except pompuan yang gatal2 ngan laki 2 yela kot . . .  no offense girl but this is the reality
so apa aku nk citer ni bkn sekadar pengalaman but cara korang beranikan diri untuk berkenalan dengan pompuan yang kita suka .

bkn senang nk start bercinta dari first kita berkenalan . tp kene usaha la . . setakat mintak no tepon, mesej2, facebooking, boleh tp x gentleman la pasal x bercakap face 2 face . so try tegur pompuan 2 slow2 . . berkawan dengan dia then baru korang tau isi hati pompuan, perangai pompuan 2 dan niat korang 2 penting kerana kita bercinta dengan niat untuk berkahwin .

setakat ni jela sharing aku pada korang , pada pompuan no offense ok pasal ini adalah hakikat pada zaman sekarang . wassalam

Afro's Says : aku dulu pun bercinta dalam SMS jer tp still bahagia . . . . moga berkekalan , amin