Afro's In New Semester

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada para kaki bloggers . . 
Hari ini aku nk share korang pasal semester baru ni . .

Open Semester . . kalo dh masuk kolej swasta memang kene terima la open semester nie . . x cam IPTA lain . . sebulan cuti semester . . kalo IPTS sah2 dua minggu jer . . . tapi bagi aku la kn dua minggu macam 2 abad . . bukan apa la kan . . kalo balik kg dok terperuk je kt umah . . paling bangsat la kan dok keje kt kedai makan . .  dah la aku menyampah ngan customer yang mulut cam longkang . . 

So time aku cuti dok main game jela kt umah sewa , main internet, tengok tv dan main game . . 2 minggu dok kt umah sewa  . . sampai la masa diorang call balik sruh keje baru la aku balik . . serius babe mmg aku xleh tahan dok kg . . nk pecah rasa kepala otak aku ni . tgh cuti plak membe2 pakat register jadual sama2 pasal baru ada team dynamic and having a lot of fun during the classes . another reason plak pasal kitorang xnk la satu kelas ngan sorang mamat ni . agak poyo la jugak mamat ni . 

lepas Open semester baru 2 baru la rasa best balik datang ke kolej . rindu sume kawan2 . . 2 la kebaikan kita dapat kalo pakat sama2 dlm kelas . . happening pun ada . . xder la nk lonely sgt . tapi bg aku x brape kisah la pasal kite leh jumpe lagi lepas kelas . . dlm minggu pertama semester baru nie just introduction untuk subject yang kitorang amik ni . . tp paling best kelas English . aku ingatkn blaja lg English cam aku blaja masa skolah rendah dulu rupanya kelas DRAMA . . . adoyaiii nk speaking totally 100% . . kene kecek amerika la . . . tapi aku rasa semester ini paling mencabar sekali la pasal dpat chef2 yang garang dan kitorang akan masuk Hell's Kitchen . . perghh that's could be interesting . . .

aku x citer plak pasal result exam aku . . perghh gempak la jugak dan ada peningkatan dalam akademik aku . . . first aku dh expected dua subject aku NC (Non - Complete) maksudnya kita punye markah exam x cukup or markah assignment yang x ckup . tapi x kusangka result aku sebegini gempak . . haha tapi 2 la kn nama pun rezeki . . assignment x berapa lengkap . . presentation cam haram . . tapi so far alhamdulillah la aku punye result sebegini rupa . . korang nk tau ker result aku brape ?? better xyah la . . nnti korang kata aku bangga diri plak kn . tapi selamanya ini mmg aku happy sgt2 pasal first time aku dpt result yang terbaik la . . mane x nye meh sini aku citer dari start sekolah rendah sampai aku amik form 6 . . UPSR 2A , PMR 1A, SPM xder A dan STPM FAIL . . tapi itulah ujian yang datang dari ALLAH SWT . . aku tengok result then aku aku round satu rumah sewa pasal happy sgt . . lepas 2 menjerit satu rumah  . HAHA

So apa yang aku share kt korang ini adalah satu iktibar dalam kehidupan kita agar teruskan perjuangan . kepandaian seseorang bukan datang daripada grade kita tetapi datang daripada hati yang ikhlas, kesungguhan dan kematangan otak kita . even perangai aku cam budak2 tapi ada hadnya . . 

sekian wassalam

(Afro's Says : yang round satu rumah and menjerit 2 menipu jer . saje bagi sedapkan cerita)