Friends

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua para blogger

Penat rasanya hari ini . Baru balik dari kolej , kelas start dari pukul 12 sampai pukul 7
tapi dalam kepenatan itu terukir satu kenangan , memori dan senyuman pada diri

Start dari kelas BI . . ada beberapa perkara yang budak tak suka apabila masuk dalam kelas itu , first lecturer sangat tegas , tiap - tiap hari adalah hari drama dan speaking proper english . hari ini pulak lecturer bagi kitorang untuk buat drama . assignment ini dah start dari minggu lepas tapi kitorang buat last minutes tapi sesuatu yang tidak disangka . lecturer itu minta group kitorang buat yang terbaik untuk drama project . Nak bangga pun ada sikit tapi aku suka kerana aku melihat kawan satu group buat yang terbaik sambil itu melihat mereka gembira .

Kadang - kadang aku pernah terfikir kenapa Allah SWT ciptakan ramai manusia . kemungkinan perkara ini yang saya cakap , kegembiraan dan senyuman dan alangkah bagusnya kalo dunia ini penuh dengan orang yang gembira tidak kira susah senang . kawan adalah satu perkara yang special . apabila aku melihat telatah diorang aku berasa gembira sangat . kemungkinan aku masih sunyi or ini adalah imaginasi aku . bagi seorang lelaki yang berambut afro A.K.A aku , aku anggap kawan - kawan aku macam keluarga aku sendiri . aku membina satu keluarga yang baru . No nikah no sanding tapi aku pelik la pasal ada kawan lelaki mengaku dia adalah seorang ibu yang penyayang (I never thought that my mummy was a GUY) . .

Mereka sanggup berkawan dengan aku yang tak seberapa ini . aku tak pernah memilih kawan pasal aku jenis open minded tak kira la lembut ke , gay or lesbo , social ke pasal itu adalah hak masing cuma kita sebagai seorang manusia kena bertegur antara satu sama lain .

Lepas kelas pukul 6 , diorang ajak aku pergi makan kt McDonald di Sogo Mall . Lepak dengan diorang dan aku tersenyum melihat mereka semua senyum . buang semua stress dalam kepala otak dan bergembira ketika susah senang .

aku rasa sudah beratus kali aku ulang perkara yang sama dalam blogger ini . Cuma satu perkara saja aku ingin sampaikan kepada pembaca blogger , hargailah kawan selagi kita masih hidup dan Insya Allah kawan kita tetap akan mengingati kita sampai bila - bila .

Sekian Wassalam

Afro's Says : aku tulis panjang2 takut tertido plak so better aku stop sini , sedih pulak aku baca post sendiri