Afro's : Girl That Calm My Heart

Assalamualaikum Para Blogger semua

aku x tau camne nk start post ini but seriously aku sepatutnya xnk posting bende2 mengarut ni . . tapi aku xtau terdetik hati aku nk post kembali kepada korang . . .

It's something stupid or it's just me?? ni la soalan yang sedang main dalam fikiran aku sekarang ni . . . aku x tau camne nk share kt korang . . bende ni berlaku hari rabu lepas kt library kolej aku . sebelum itu aku sedang membuat discussion tentang final project aku . punya la best aku nk discuss 2 ad la aku nmpak seseorang 2 kt library . Daripada apa yang aku tgk die sedang membuat group discussion pasal final project for Cost Control. Kebetulan plak kt meja sebelah ad group membe2 aku sedang discuss something, so aku pergi dekat ngan diorang then aku tgk la membe2 aku discuss kn tp sambil 2 aku perhatikan dia. seriously dia x pandang aku langsung. aku x kisah la die xnk pandang aku tp ad waktu 2 kitorang selisih dia pandang kebawah . aku x tau apa masalah dia ngan aku, aku nk tanya confirm2 die wat x dgr.

Agak2 korang paham x ape aku merepek kt perenggan pertama 2? sebelum citer ni aku mengimbau balik kisah yg lepas . Semester yang lepas dimana aku dan dia ni sama kelas pada masa 2. dia senior aku tp umur dia muda setahun dari aku kalo x silap la. sejak kitorang satu kelas dulu, of course la aku berkenalan dulu, tanya asal mane, sem brape dan mcm2 lg la. So aku mula suka tp bkn nk bercinta, aku xtau, senyuman dia, tp yg aku xleh terima bila die pandang aku (xtau la kalo die pandang orang lain). Sejak 2 la aku rasa "aku rindu nk tgk ko pandang aku" something like that. mmg aku suka berkenalan tp dgn dia aku x selalu bertegur sape. Cuma kadang2 kalo masing2 wat keje baru kitorang ckp. . .

Sekarang semester ini masing2 ikut haluan sendiri. x sama kelas so x berjumpa aku ngan dia ni. ad la satu masa 2 aku berselisih ngan dia tp die x nmpak aku padahal aku nmpak dia but nape aku x tegur dia. cam ad satu tarikan kuasa Jedi untuk menutup percakapan aku. rasa aku dah 5 kali kot dia berselisih ngan aku. sampai satu masa 2 aku jumpa dia dan dia nmpak aku. Masa 2 aku pergi kt basement pasal ad event khas untuk budak2 kulinari iaitu food festival dimana sape membe2 yang amik Cost Control time 2 kene berniaga. event 2 wajib pasal ad dalam markah untuk assignment. time 2 la aku jumpe dia, aku pergi kt kedai membe2 aku then aku nmpak wajah dia. aku senyum la kt dia but dia toleh kt tempat lain. dia tgh busy bungkus makanan then ad membe die pandang aku. So aku sruh la membe die panggil die jap, membe die pun cuit la tgn dia dan tunjuk yg aku panggil dia tp dia ckp something kt membe dia. maybe "xnk la, aku xnk lyn dia" lebih kurang camtu la. so aku menjerit la "oit!!! Jual ape 2??" but still dia wat2 x dgr, busy bungkus makanan. So aku faham la yg dia xnk lyn aku then aku chow . . aku x amik hati pun pasal aku bkn ad ape2 perasaan pun kt dia.

Sampai la satu masa 2 aku nk gi date. aku pegi Times Square so aku pegi Monorail station kt Medan Tuanku. hampir nk sampai kt sane kebetulan aku berselisih ngan dia dan kitorang saling pandang memandang. tapi masa 2 aku ngan awek aku so aku wat2 x pandang la. tp dia tetap pandang aku. bila aku dia dah berjauhan baru aku toleh ke belakang. aku awek aku xde masa 2 mmg aku pandang dia sampai kepala aku pusing 180 darjah tanpa kembali pada bentuk asal.

Itulah kali terakhir dia pandang aku begitu. even aku x tegur sapa ngan dia but aku nk dia pandang aku semula sebagaimana aku lihat wajahnya. Aku suka dia pandang aku gitu kerana matanya membuat aku rasa sejuk. Aku x tau kenapa tp itulah hakikatnya.