Afro's Fairy Tail of Marriage


Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada para kaki2 blog

Hari nie 20.11.2011 . . . . cantik nombor 2 (amik no ekor pun ok gak)
macam2 event ada pada hari nie . . . .

dalam tarikh 2 jugak ada perkahwinan seorang kawan di sekolah lama aku dulu
aku ucapkan tahniah kepada mereka dan aku doakan agar moga berbahagia selamanya . . .
wahhhh . . . so sweet

memang la sweet pasal diorang dh tamat zaman bujang and menjadi tanggungjawab orang lain plus nk anak . .
bile aku nk kawin kn?? Aku cakap kt awek aku yg kite kawin dalam lingkungan 30 tahun . . . . tapi anak 13 orang . . . mau x pengsan aku n awek aku (aku sendiri bagi cadangan aku plak yang pengsan) . . . tapi kakak aku plak kata jangan la kawin lewat sangat pasal takut anak nnti kecik dalam umur aku yang tua nnti . . . mmg btol tp kene stabilkan ekonomi dulu la . . .baru pikir pasal kawin

awek aku ckp plak die leh tunggu aku sampai umur 30 tahun tp anak 3 orang jer takut x sempat nnti tyme tua . . . 2 pun btol gak . . . sekarang umur manusia makin lama makin pendek kecuali dengan ketentuan Allah SWT . .

Ingat senang ker nk mendirikan rumah tangga nie???aku tgk senang tapi tanggungjawab mmg berat . . . lagi2 kalo anak sulung lelaki . . . korang cube bayangkan . . . korang ader 6 orang adik beradik . . korang anak sulung . . . then sume adik beradik ko dh kawin and ada anak . . . lepas 2 mak abah korang dh meninggal . . . agak2 sape yg kene tanggung dosa adik beradik dan anak2 sedara dan off course la termasuk bini dan anak - anak korang . . . camner 2???

huiiissshhhhh bukan senang ooooo . . . . . aku plak ader terbaca post2 dari kawan2 facebook nie pasal bacaan nikah 2 . . . . alah yg 'aku nikahkan dikau dengan sipolan binti sipolan dengan mas kawin rm1.00 tunai' . . . lepas 2 ada ayat tersirat disebalik bacaan nikah 2 'aku berjanji akan bertanggungjawab menangung dosa isteri aku dari hujung rambut sampai ke hujung jari kaki dan aku sanggup kene sebat sehingga hancur seluruh badan di neraka'

FULAMAK!!!!!!!aku pun seram sejuk nk kawin tapi kalo x kawin plak Nabi x ngaku umat . . . so camner plak???nk kawin sejenis . . . . dengan bacaan nikah  . . . . aku rasa nk tergelak terguling2 dalam masjid 2 start dari dalam mimbar sampai kt anak tangga masjid 2 . . . mane ke xnye . . .dh la dosa besar plus tambah dosa besar lg . . . eeeeeee . . .SERAM!!!!?

Perkahwinan adalah satu perkara paling indah dalam kehidupan kita . . . hidup tanpa pasangan ibarat cam handphone xder video 3GP . . . . hahahaha . . . seriously kerana perkahwinan la dapat menambah seri dalam kehidupan kita . . .


So sebelum nk kahwin 2 pkir2 la yek . . . . bkn ape kalo x ready nnti korang jga yg merana . . . . 

Afro Says : aku nie kalo dh kawin nk kawin lagi . . . .hahahahaha